Każdy człowiek marzy o tym, aby kupować dobre jakościowo produkty w atrakcyjnej cenie – dotyczy to również zegarków. Poszukując produktów w atrakcyjnych cenach, wiele osób decyduje się na zakupy w sieci – według danych statystycznych co trzeci Polak i co drugi Europejczyk deklaruje dokonywanie zakupów w sieci.
Co sprawia, że sklepy internetowe wygrywają w rywalizacji z placówkami stacjonarnymi?
Atrakcyjna cena
Podstawową cecha sklepów internetowych jest atrakcyjna cena – jest to podstawowe kryterium, którym kierują się potencjalni klienci. Kwestia ta okazuje się szczególnie ważna w przypadku produktów o większej wartości, w tym markowych zegarków.
Cena dobrego zegarka zaczyna się od kilkuset złotych, wśród propozycji znaleźć można również modele za kilka, a nawet kilkanaście tysięcy. Decydując się na zakup w sklepie internetowym można zapłacić do trzydziestu procent mniej, a koszty wysyłki zazwyczaj nie przekraczają kilkudziesięciu złotych, uwzględniając ubezpieczenie produktu podczas transportu. Nietrudno więc zauważyć, że oszczędności mogą okazać się naprawdę spore.
Niższe ceny produktów w sklepach internetowych wynikają przede wszystkim z faktu, że właściciele witryn internetowych nie ponoszą kosztów stałych, związanych z użytkowaniem powierzchni sklepowej oraz utrzymaniem magazynu, co ważniejsze, nie ma konieczności fizycznego posiadania każdego produktu oferowanego w sprzedaży – wystarczy zamówić towar w przypadku zainteresowania ze strony klienta, działanie to daje pewność, że zainwestowane pieniądze zwrócą się w najbliższym czasie.
Niepodważalnym argumentem, który przemawia na korzyść sklepów internetowych jest również zdecydowanie większy asortyment – wynika to również z faktu, że właściciel sklepu internetowego nie ma obowiązku fizycznego posiadania każdego zegarka w magazynie, wystarczy, że ma możliwość nabycia konkretnego modelu oraz wysłania do klienta w ustalonym terminie.
W praktyce oznacza to, że ilość i różnorodność propozycji, które można znaleźć w sklepach internetowych jest równoznaczna z ofertą co najmniej kilku sklepów stacjonarnych.
Komfort i wygoda
Kolejnym argumentem, który przemawia na korzyść sklepów internetowych, jest komfort i wygoda zakupów.
Jak wiadomo, markowy zegarek to produkt luksusowy, jego zakup wiąże się ze sporym wydatkiem. Planując zakupy w sklepie stacjonarnym potencjalny klient powinien przygotować się przede wszystkim pod względem merytorycznym, ewentualnie liczyć na profesjonalizm i rzetelność sprzedawcy. Niestety, decyzję należy podjąć maksymalnie w czasie kilkunastu minut – w sklepie internetowym nie ma natomiast żadnych ograniczeń czasowych, bez problemu można więc porównać oferty różnych witryn, wybierając propozycję, która będzie spełniała oczekiwania klienta zarówno pod względem jakości, jak i ceny.
Bezpieczeństwo transakcji
Pod względem szeroko rozumianego bezpieczeństwa zdecydowanie lepiej wypadają sklepy stacjonarne – ograniczone bezpieczeństwo transakcji to główny czynnik, który niekorzystnie wpływa na decyzję o inwestycji w sklepie internetowym.
Dokonując zakupu w sklepie stacjonarnym można mieć pewność, że otrzymamy zegarek, za który zapłaciliśmy, ponadto mamy możliwość bezpośredniej weryfikacji produktu – zegarek możemy przymierzyć, dotkną, obejrzeć i na tej właśnie podstawie podjąć ostateczną decyzję.
W przypadku sklepów internetowych możemy liczyć wyłącznie na rzetelny opis i zdjęcia, natomiast sam produkt widzimy dopiero w momencie, gdy dotrze do nas kurier z paczką.
Artykuł napisany przy współpracy z ekspertami od zegarków ze sklepu z zegarkami RubenVerdu